Dromquinna Manor

18 juni 2018 - Kenmare, Ierland

Vandaag werd ons uitzicht belemmerd door miezerregen en mistflarden. Jammer, want de Ring of Beara die we gereden hebben was een prachtige route door een mooie natuur. Als eerste hebben we vanmorgen de camper afgetankt en daarna hebben we in Castletownbere supermarkt SuperValu bezocht. Van buiten leek het een buurtsuper, maar eenmaal binnen was het een grote supermarkt met voor elk wat wils. Even buiten Castletownbere moet de Dereentaggart Stone Circle liggen, die we echter niet hebben gevonden. Vervolgens zijn we richting Dursey Island gereden waar een Cable Car de passagiers overzet naar het thans alleen met dieren bewoonde eiland. Hierna wilden we Lehanore Hillfort gaan bekijken. De wandelroute daar naar toe liep door ruig nat glibberig grasland, iets te veel van het goede voor vandaag. Ter plaatse waren we wel getuige van een oude boer die met zijn hond een kudde schapen een bepaalde route liet lopen. Leuk om te zien hoe de hond met commando’s en fluitsignalen van de boer de kudde schapen feilloos op de plaats van bestemming kreeg. In het langs de route gelegen plaatsje Allihies stond een rijtje woningen in alle kleuren van de regenboog. Even buiten Kenmare hebben we aan het begin van de Ring of Kerry een plekje voor de nacht gevonden bij Dromquinna Manor, een prachtig landgoed. Morgen beginnen we aan de Ring of Kerry.

1. Olga:
    18 juni 2018
    Wat jammer van 't weer, ik zal duimen voor jullie dat 't gauw beter wordt. Zo aan de foto's te zien en 't verhaal maken jullie 'n prachtige reis. Leuk hè om zo'n herder bezig te zien met zijn kudde en hond...
    Morgen weer 'n fijne mooie rit en dag 🤗
  2. Loes:
    18 juni 2018
    Het weer kan niet altijd meezitten, hier ook miezer soms best hard.☔ Maar jammer vd mooie natuur die jullie niet zagen. Wel 🐑🐑🐑🐑🐑🐏die hoef je vanavond niet meer te tellen om in slaap te komen😉
  3. Nathalie:
    18 juni 2018
    Het weer wordt de komende dagen wat beter zie ik. Dus dat moet helemaal goed komen ☀️
    Geniet van de Ring of Kerry route!
  4. Gielion & Corrie:
    18 juni 2018
    Jammer van het weer, maar de foto's zijn goed. Kenmare en de ring of kerry klinken me bekend en is n mooie route. Geniet ze! Wij genieten mee van jullie reisverslag! Volgens Giel zijn er heel veel pub's in de buurt hahaha daar kun je ook lekker stew eten! Liefs