Glenross Caravan & Camping Park

19 juni 2018 - Glenbeigh, Ierland

Vanmorgen vertrokken we met lichte regen voor ons rondje Ring of Kerry. In Sneem maakten we een fotostop bij een mooi riviertje en bezochten we een oud kerkje. Daarna reden we richting Staigue Stone Fort. Halverwege de doodlopende weg naar het fort werd deze zo smal dat we met de camper niet verder konden. Gelukkig konden we in een bocht van de weg keren. Nabij Caherdaniel werd het zo mistig dat we een paar uitzichtpunten niet konden benutten. In Waterville stond langs de weg een standbeeld van Charlie Chaplin. Waterville was - volgens verstrekte informatie - zijn geliefde vakantie bestemming. Intussen was het weer opgeklaard en werd het zowaar nog zonnig ook! Bij Portmagee reden we over een brug Valentia Island op. Daar bezochten we de subtropische Glanleam Gardens. Ik vond het meer een subtropisch oerbos! Vervolgens reden we naar de Fogher Cliffs. Daar waaiden we bijna uit onze verschoning, maar het uitzicht was formidabel. Voor de nacht hebben we een plekje gevonden in Glenbeigh bij Glenross Caravan & Camping Park. Morgen voltooiien we de Ring of Kerry en gaan daarna naar het laatste van de 5 schiereilanden, genaamd Dingle.