Nagle’s Doolin Camping & Caravan Park

21 juni 2018 - Doolin, Ierland

We hebben weer WiFi, dat werkte gisteren niet op de camping! Ook hadden we geen bereik met onze internetbundel. Er zijn vele “blinde vlekken” in Ierland waar je mobieltje geen enkel bereik heeft. De dag begonnen we gisteren met boodschappen halen. Daarna reden we richting het noorden om bij Tarbert de pont te pakken over de Shannon rivier naar Killimer. Dat werd een vaartocht van zo’n 20 minuten! Met het wachten, in- en ontschepen waren we 1 uur in de weer. Daarna reden we voor een lunch naar Kilkee Bay. Vervolgens gingen we op pad richting de Cliffs of Moher. Op de N67 tussen Kilkee en Doolin naderde een Fiat Ducato Bushcamper, een van de vele tegenliggers. Bij het passeren van elkaar hoorden we een harde klap en zag ik het bovenglas van de rechter buitenspiegel in de buitenlucht bengelen. Ik ben even verderop gestopt om de schade op te nemen. De tegenligger was kennelijk over de as van de tweebaansweg gekomen omdat ik zeker wist dat ik het niet was geweest. Even later stopte achter ons de tegenligger, een (voormalig) in Duitsland wonende Amerikaanse militair. De rechter buitenspiegel van zijn bushcamper was geheel aan gruzelementen. Hij gaf mij de schuld, maar de waarheid is niet meer te achterhalen. We hebben gegevens uitgewisseld voor de verzekering. Ik kon het nog hele glas van mijn rechter buitenspiegel weer in de gedeeltelijk kapotte behuizing drukken en alles werkte weer naar behoren. Een geluk bij een ongeluk! Na 1 uur oponthoud konden we weer verder. De Cliffs of Moher schitterden in de zon. Een prachtig stukje natuur waar erg veel mensen rondliepen om het te aanschouwen. Voor de nacht reden we naar het 7 km verderop gelegen Nagle’s Doolin Camping & Caravan Park waar we ook nog uitzicht hadden op de Cliffs of Moher. Met tape heb ik het gat in de behuizing van de kapotte buitenspiegel weer waterdicht gemaakt. Iedere tegenligger ziet nu duidelijk hoe ver de buitenspiegel uitsteekt!

1. Olga:
    22 juni 2018
    Hè wat 'n tegenvaller met de spiegel van de camper, geen leuk vakantiesouvenier.
    Gelukkig hadden jullie mooi weer en 'n prachtige natuur.
    Deze avond is al geweest, dus ga ik nu die van vandaag van jullie lezen 😉
  2. Jan:
    22 juni 2018
    Jeetje, smalle wegen en dikke auto’s, kapotte spiegel en gelukkig tijdelijk herstelbaar. Jullie maken wat mee. Jammer dat er geen getuigen waren. Verder een veilige en fijn vervolg van de trip. Groetjes.
  3. Nathalie:
    22 juni 2018
    Zo dan! Hij heeft 'm goed geraakt! Gelukkig alleen de spiegel, netjes opgelost en weer door!
  4. Carla:
    23 juni 2018
    Zó dan! Behoorlijk geraakt zeg! Maar voorlopig keurig opgelost!
    En de 3e foto is een een prachtfoto! schitterend!!!!