Woodlands Touring Caravan & Camping Park

20 juni 2018 - Tralee, Ierland

Voor vandaag stond de Ring of Dingle op het programma. Het is een zonnige dag geworden met vele mooie indrukken. Als eerste bezochten we Inch Beach, gelegen aan de Dingle Bay. Het waaide daar hard waardoor het er erg fris was. Geen badkleding dus maar mensen weggedoken in warme kleding. Vervolgens reden we naar Ballintaggart waar we met gevaar voor eigen leven - “beware of bull” - de Oghamstones gingen bekijken die midden in een weiland lagen. De stier hebben we gelukkig niet ontmoet! Hierna hebben we de lunch genoten in een pub van een voormalig bekende Ierse voetballer wiens naam we zijn vergeten. Op zoek naar Dunberg Stone Fort kwamen we bij The Lios Ringfort uit. Oude restanten uit vroegere tijden waarvan alleen de ringvorm herkenbaar was. Het pronkstuk qua route en uitzicht was Slea Head. Wat een mooie natuur met prachtige vergezichten. Van de vijf (Dingle, Iveragh, Beara, Sheap en Mizen) in het zuid/westen van Ierland gelegen schiereilanden hebben we de vier grootste bezocht. Voor ons staat op nummer 1 Beara, gedeeld op nummer 2 Dingle en Mizen en op 4 Iveragh (Ring of Kerry). Voor komende nacht hebben we in Tralee een plek gevonden op Woodlands Touring Caravan & Camping Park. Morgen rijden we een stuk naar het noorden richting Cliffs of Moher.

1. Familie van Gool:
    20 juni 2018
    Productief dagje weer met genoeg geweldige indrukken. En de reis is nog lang niet over!! Fijne avond.
  2. Olga:
    20 juni 2018
    Weer 'n prachtige dag voor jullie met 't 🌞, ook al waaide je uit je hemd en was 't brrrr koud daar. Mooie foto's....
    Zeg waren jullie opzoek naar deze stier 🐂?
    Morgen weer 'n fijne dag 🤗👋👋 en voor zo 😴😴
  3. Yvonne:
    20 juni 2018
    Hoi oompie. Leuk dat ik nu ook mee kan lezen. Ziet er allemaal mooi uit!! Veel reis plezier nog.
  4. Loes:
    20 juni 2018
    Fijn dat de 🌞 er weer bij was. Hier ook vanmiddag met 23gr. Wat een uitzichten weer, geweldig dat wijdse, zo zelfs dat de 🐃 niet is gezien.ha ha. Na een goede nacht 😏op naar morgen !!!
  5. Jan:
    20 juni 2018
    Was de bekende voetballer soms George Best? Was of is een geboren Noord Ier.
  6. Jan:
    20 juni 2018
    Was de bekende voetballer soms George Best? Een in Noord Ierland geboren bekende voetballer uit het verleden.
  7. Peter:
    21 juni 2018
    Kijk eens op de site van Paidi O Se’s Pub te Ventry. Daar staan foto’s van betrokkene als voetballer. Hij leefde van 16-05-55 tot 15-12-12. Veel staat in Gaelic geschreven dat ze daar ook nog spreken!
  8. Carla:
    21 juni 2018
    Gelukkig goed weer gehad gisteren. Frisjes, maar daar kan je je op kleden.
    En inderdaad hele mooie natuur!
    Ik ben benieuwd wat er nog komen gaat. Genietse!