Camperplaats Rosslare

9 juli 2018 - Rosslare, Ierland

Vanmorgen met bewolking vertrokken uit Roundwood, maar de zon kwam al snel te voorschijn waarna het een prachtige dag werd met 22 gr. Eerst reden we naar Avoca waar we de Avoca Handweverij molen uit 1723 bezochten. Het prachtige ambt van weven wordt hier nog steeds uitgeoefend. Daarna namen we een toeristische route naar Rosslare en lieten de Wicklow Mountains achter ons.. In Arklow bezochten we nog een supermarkt voor de laatste boodschappen tbv onze reis. Voor de nacht hebben we een plekje gevonden op een camperplaats bij het strand van Rosslare met de ferryhaven in zicht. Morgen is het nog 20 min rijden naar de ferry die om 08.00 uur vertrekt. Dat wordt dus vroeg opstaan!

1. Olga:
    9 juli 2018
    Jullie reis is van 't begin tot 't eind met héél véél prachtige hoogtepunten en bezienswaardigheden. Dit kan vast niet allemaal in 1 fotoboek 🙄☺
    Wat 'n mooie plek om daar te staan voor de nacht. De weken zijn snel gegaan hè en 't einde van deze mooie reis is in zicht.
    Jullie 'n fijne avond en strakjes lekker slapen en niet vergeten de wekker te zetten voor morgen 😉 🤗
  2. Loes:
    9 juli 2018
    Mooi hoor om zo,n weverij te zien, echt handwerk !! Nog één nacht en dan bye bye Ierland, van een prachtige reis en weer !!🌞
    Wij maken ons op vd musical van Siemen op school. Vroeg onder de wol jullie😪, en morgen vroeg naar Engeland !! Grtjes.....👋
  3. Nathalie:
    Mooi zeg! Fijne 1e ferry tocht terug. Op naar Engeland 🌍 bye bye Ierland 👋
  4. Carla:
    9 juli 2018
    Heb een jullie ook nog gezien dat ze aan het weven zijn? En sommige zijn nog handbediende, zoals vroeger, maar op andere foto's lijkt het wel heel groot om met de hand te doen. Is dat machinaal?
  5. Peter:
    9 juli 2018
    Yes, we mochten gewoon langs de gehele productie lopen die vol in bedrijf was. Gedeeltelijk gaat het weven nog met de hand, grotendeels gaat het weven nu machinaal. Ook bij machinaal moeten alle draden handmatig ingevoerd worden om het juiste (kleur)patroon te krijgen.