Elaghvale Camping Park

26 juni 2018 - Derry, Verenigd Koninkrijk

De morgen begon met 3 spetters regen en bewolking. Het werd echter al snel een blauwe lucht met zon en 25 gr. Als eerste gingen we op zoek naar de gisteren gemiste Cliffs of Magho. Die hebben we gevonden op de zuidoever van Lower Lough Erne. Daarna gingen we naar Donegal, het meest noord/westelijk gelegen stukje Ierland. Het is een ruig dunbevolkt gebied waar ook nog, zoals in vele armere streken van dit land, turf wordt gestoken. We wilden in Dunlewy een demonstratie spinnen en weven gaan bekijken. Omdat alles in deze streek in het Iers wordt geschreven konden we de locatie niet vinden. Wel zagen we langs deze weg een mooi kerkje op een heuvel staan met een prachtig uitzicht op Lough Nacung. Even verderop hebben we een kort bezoek gebracht aan Glenveagh NP. Door de vele wegopbrekingen langs de N56 waren we in tijdnood gekomen en moesten we weer snel verder. De campings zijn in deze omgeving zeer schaars en daar moet je toch rond 18.00 uur binnen zijn. We maakten vlak bij Derry, ook wel bekend als Londonderry, nog een stop bij Grianan of Aileach Stone Fort. Dat ligt op een heuvel met een prachtig 360 graden uitzicht. Lough Foyle en Lough Swilly kwamen prachtig in beeld. Voor de nacht zijn we neergestreken op boerencamping Elaghvale Camping Park vlak bij Derry (Verenigd Koninkrijk). De grens tussen Ierland en Noord-Ierland loopt langs de camping.

1. Loes:
    26 juni 2018
    Daar moet je ook geen tegenligger tegen komen, wat smal. Grote kerk in dun bevolkt gebied..en sneeuw op de berg ?
  2. Olga:
    26 juni 2018
    Weer 'n mooie dag voor jullie, veel gezien en even later ook de 🌞 die ging schijnen.
    Mooi kerkje, mochten jullie ook binnen kijken? Groetjes van ons beide 🤗
  3. Peter:
    26 juni 2018
    Nou, het weggetje op de foto is nog een brede weg, daar gaat het passerenden een tegenligger nog redelijksoepel. Er zijn smallere wegen waar de tegenligger achteruit moet omdat ik de grootste ben 😄 en achteruitrijden voor mij geen optie is. Op de berg ligt geen sneeuw, dat zijn kale grijs/witte rotsen. Het kerkje hebben we ook van binnen bezocht, het heeft een mooi houten plafond.
  4. Gielion & Corrie:
    27 juni 2018
    Weer 'n mooie dag, maar ik breek m'n tong als ik de plaatsnamen welke jullie bezoeken wil uitspreken!!! Fijne dag vandaag.😎
  5. Hans:
    27 juni 2018
    Mooie foto's van een prachtige natuur met namen die je drie keer moet lezen en die dan nog niet uit kan spreken. Fijne voortzetting van jullie reis. Lieve groetjes ook aan Truusje.
  6. Carla:
    27 juni 2018
    Mooi mooi mooi mooi mooi 😀👍