Dublin

5 juli 2018 - Dublin, Ierland

Vanmorgen begon de dag met bewolking. In de middag loste de bewolking op en ging de zon volop schijnen. Om 09.30 uur werden we vanaf de camping opgehaald met een Hop on Hop off bus voor een bezoek aan Dublin. In het centrum zijn we uitgestapt om de stad te voet te verkennen. Als eerste kwamen we langs het postkantoor waar de tijd heeft stilgestaan. Het interieur en het aantal loketten waren uit begin vorige eeuw! Daarna staken we via de Half Penny Bridge de rivier over die door Dublin stroomt. De gebruikers van deze brug moesten na plaatsing jarenlang een halve penny tol betalen om de brug te gebruiken. Daarna liepen we via de wijk Temple Bar naar het Trinity College waarin een prachtige bibliotheek is gevestigd en The Book of Kells ligt. Vervolgens hebben we in de wijk Temple Bar de lunch genoten. Hierna nog een stukje gewandeld en vervolgens de Hop on Hop off bus genomen om weer naar halte nummer 1 te reizen waar we om 16.30 uur werden opgehaald voor de terugreis naar de camping. Leuk om Dublin gezien te hebben, maar deze stad komt niet in de top tien van door ons bezochte steden. Morgen gaan we op pad richting Wicklow Mountains.

1. Loes:
    5 juli 2018
    Weer een ervaring rijker met de hop on hop bus, om zo de belangrijkste dingen te zien. Hier 22gr maar nog steeds wind die ik een beetje zat word. 😦 Zo,n oud postkantoor en dan nog in bedrijf, de mens is daar gauw tevreden. Truusje nog gewinkeld ?? Nu lekker uitrusten, fijne avond.👋
  2. Olga:
    5 juli 2018
    Hoi hoi, mooi hè dat die Hop on hop bussen er zijn, zo kom je toch op verschillende plekjes in de stad die anders niet allemaal te belopen zijn.
    Jullie hebben weer 'n hoop moois gezien en zag ik 't goed op de laatste foto, 'n heleboel soorten thee 😋
    Jullie 'n fijne avond en ik ga weer met onze vakantiefoto's verder 😉 en morgen op naar de Wiclow Mountains 🤗
  3. Truusje:
    5 juli 2018
    Nee Loes, winkelen met eem man die niet van winkelen houdt, dat lukt mij echt niet.
    Lieve groetjes en fijne avond
  4. Carla:
    5 juli 2018
    Jullie hebben in iexer geval de kans genomen om Dublin te bekijken en wellicht is een volgende stad prettiger om te bezoeken.
    Die mountains die jullie morgen gaan bezoeken lijkt me ook erg mooi!