Roundwood Caravan and Camping Park

6 juli 2018 - Roundwood, Ierland

Vanmorgen was het een beetje bewolkt, maar het klaarde rond het middaguur op en de zon scheen weer met volle kracht. Als eerste reden we naar Enniskerry waar vakhuizen zouden staan. Het was een pittoresk dorpje, maar de vakhuizen hebben we niet gevonden. Even verderop bezochten we Powerscourt House and Garden. Dit is de grootste tuin in Ierland met een Italian Garden, Japanse Garden, Walled Gardens, Triton Lake, Tower Valley, Rhododendron Walk, Pet Cemetery en Julia’s Memorial. Het was een geweldig mooie en grote tuin die men vanaf 1840 heeft opgebouwd en ingericht. Vervolgens reden we naar de 6 km verderop gelegen Powercourt Waterfall. Die is met z’n 121m de hoogste waterval in Ierland. De droogte van de afgelopen weken was ook van invloed op de waterval, het was een smalle en rustige stroom water dat naar beneden viel. Daarna hebben we ons begeven naar Roundwood waar we voor de komende 3 nachten een plekje hebben gevonden op Roundwood Caravan and Camping Park. Morgen gaan we naar Wicklow NP en brengen daar een bezoek aan Glendalough.

1. Loes:
    6 juli 2018
    Wat een variatie in tuinen, mooi hoor. En de waterval triest qua water,maar het is overal droog !! En jullie houden tot je Ierland verlaat mooi weer... Dus hier staan jullie tot je naar Engeland gaat ? Het word nu aftellen maar wat hebben jullie veel gezien....🏕🏖🏝🏔🐟 Geniet nog vd avond, groetjes van ons...
  2. Olga:
    Jullie hebben weer heel veel moois gezien vandaag, 'n schitterende tuin met bloemen en planten e.d. Een waterval, ook al was hij smal, er dan toch nog was. Voor morgen duim ik, dat jullie weer zo'n mooie dag hebben in Wicklow NP.
    Groetjes van ons uit N-V 🤗
  3. Peter:
    6 juli 2018
    Vanaf deze camping maken we za en zo uitstapjes in Wicklow NP (Wicklow Mauntains). Maandag rijden we naar Rossllare waar we di om 08.00 uur met de ferry naar Wales vertrekken.
  4. Loes:
    Oke....., Jan en Doke zijn ook in die tuinen geweest en bij de waterval. Voor hun veel herkenbare foto,s.