Glenmore Caravan and Camping Park

28 juni 2018 - Ballycastle, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen met stralende zonneschijn vertrokken uit Derry. Het werd weer een dag van 27 gr! En dat is al de 8e dag op rij, ongekend voor Ierland. Eerst gingen we nabij Derry bij een Centra supermarkt naar binnen. Dat was een buurtsuper waar we alleen de flappentap hebben geplunderd om Britse ponden in onze portemonnee te krijgen. We verlieten de Wild Atlantic Way in Ierland om onze reis voort te zetten in Noord-Ierland over de Causeway Costal Route. In Portsteward bezochten we SuperValu zodat onze voorraad boodschappen ook weer op peil is. Bij Bushmills bezochten we de Giant’s Causeway, een formatie grijze en zwarte op basaltblokken gelijkende rotspilaren die vele jaren geleden zijn ontstaan. Hierna reden we een stukje verder naar Ballintoy waar we de Carrick-A-Rede Rope Bridge getrotseerd hebben. Dat is een touwbrug van zo’n 20m lang, gelegen op 30m hoogte over de oceaan tussen de vaste wal en een eilandje. Erg fijn als je last van hoogtevrees hebt! Allls laatste attractie voor vandaag reden we naar de Bregagh Road in Armoy waar we een filmlocatie bezochten van de Game of Thrones. De scène “Dark Hedges” is daar opgenomen tussen zeer kronkelige bomen die aan weerszijde van de weg staan. Voor de nacht hebben we een plekje gevonden bij Glenmore Caravan and Camping Park te Ballycastle. Morgen vervolgen we de Causeway Costal Route naar Belfast.

1. Familie van Gool:
    28 juni 2018
    Was het (lokale) vakantietijd gezien de vele mensen? Wel een mooi gezicht, al die stenen. Ook wel lekker lopen trouwens 😁. Maar zeker weer een mooie dag met lekkere temperatuur. Fijne avond.
  2. Olga:
    Mooi mooi mooi, ja de foto's van vandaag had ik al 'n paar uur geleden kunnen bekijken 😉 en net komt jullie reisverhaal binnen.
    Als je last hebt van hoogtevrees is 't zeker 'n hele uitdaging over die brug en als je/jullie 't gedaan hebben, toppie 👍🏻hoor. Maar op dat stenenveld zou ik ook niet graag staan of lopen, wel 'n schitterend uitzicht! Jullie 'n fijne avond, lekker zitten met de beentjes omhoog...
  3. Loes:
    28 juni 2018
    Gaaf hoor !! De buurtjes zijn jaloers op jullie. Zij gaan volg. jaar het noorden rond rijden. Het weer blijft bij jullie ook nog mooi de komende dagen. Lekker uitrusten, en morgen. weer een mooie dag....🤗😎
  4. Jan:
    29 juni 2018
    Heel typisch dat Giant’s Causeway. Spreekt tot de verbeelding hoe dat ooit op deze wijze heeft kunnen ontstaan. Mooie ruige zeeomgeving. Prachtig allemaal. Blijf genieten. 👍👊😄