Derry

27 juni 2018 - Derry, Verenigd Koninkrijk

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan de binnenstad van Derry. Bij het krieken van de dag voelde je de warmte al, het werd zo maar 26 gr! Rond 10.00 uur een taxi gebeld die ons binnen no time naar het oude ommuurde centrum van Derry bracht. Daar zijn we te voet verder gegaan. Als eerste hebben we een wandeling gemaakt over de muur. We hadden een prima uitzicht op de stad. Nadat we de binnenstad hadden bekeken zijn we door een van de toegangspoorten naar “buiten” gelopen. We wandelden zo de Guildhal uit 1889 binnen. Op de eerste etage was een grote zaal met een orgel dat uit meer dan 3000 pijpen bestaat. Hierna hebben we op een terrasje de lunch genoten waarna we nog een wandeling langs de rivier, genaamd Foyle, gemaakt hebben. Een taxi bracht ons hierna weer terug naar de camping waar we onder de luifel verkoeling zochten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Olga:
    27 juni 2018
    Lekker uitrusten na de wandeling in Derry, dat hebben jullie wel verdiend hoor.
    Jullie hebben ook nu weer 'n mooie camperplaats met 'n fantastich uitzicht.
    Fijne avond saampjes 😚
  2. Loes:
    27 juni 2018
    Wat een mooi orgel !!! En een expositie van trouwjurken in de kathedraal ?
    Lekker genieten van zon en uitzicht, maar broer het moet niet bloter worden hoor😎😉
  3. Familie van Gool:
    27 juni 2018
    Korte broek, hempje, lekker weer, mooi uitzicht. Wat wil je nog meer? VAKANTIE !!