Lough Lannagh

23 juni 2018 - Castlebar, Ierland

Vandaag was het de derde warme zonnige dag op rij! We hebben een mooie rit gemaakt door de Connemara. Dat is een woest stuk natuur van heide, gras, meren en een paar flinke heuvels. Er wordt zelfs heden ten dage nog turf gestoken. We bezochten in de buurt van Glencoh een cottage die toebehoorde aan een zeer bekende Ierse nationalist en vrijheidsstrijder Pearce. Hij en zijn 15 maten werden begin 19e eeuw door de Engelsen gefusilleerd. Vervolgens lunchten we langs de N59 bij een standbeeld van de Connemara Giant. Daarna wilden we in Clifden een Castle bekijken met uitzicht op Clifden Bay. Het oude plaatsje met smalle wegen (en de vele winkelende mensen) maakte het voor ons onmogelijk om het Castle te bereiken. Wel kwamen we langs een supermarkt waar we voor het weekend inkopen hebben gedaan. Als laatste in dit bijzondere gebied bezochten we Keylemore Abbey & Garden, een lust voor het oog. Voor de komende twee nachten hebben we een plekje gevonden op Lough Lannagh Campsite in Castlebar. De camping in Westport waar we in eerste instantie naar toe wilden was echter vol. Morgen een rustdag, nou ja, in de ochtend de was en camper onderhoud en in de middag even Castlebar verkennen.

1. Olga:
    23 juni 2018
    Ohh fijn dat jullie weer de 🌞 hadden en 'n mooie omgeving, dat witte gebouw lijkt de fata morgana wel. Mooie foto's ook.
    Fijne 'rust'dag morgen 🚙🧦👖👕👗💧💧
  2. Loes:
    23 juni 2018
    Genieten is het voor jullie met de 🌞 erbij. En dan dat kasteel en de mooie tuinen... Je komt dus wel smalle wegen tegen😯
    Morgen even rust voor zover je van rust kan spreken😜 slaap ze voor zo ,groetjes👋
  3. Carla:
    24 juni 2018
    Ierland is een mooi land zo te zien!
    Fijn dat jullie genieten 😊