Tollymore Forest Park

30 juni 2018 - Newcastle, Verenigd Koninkrijk

Vandaag is het de negende dag op rij met zon en temperaturen tussen de 20 en 26 graden. Voor Ierland een ongekende luxe! Het is zelfs de warmste periode in 120 jaar zonder regen. We vertrokken vanmorgen uit Belfast richting Comber om daar in de buurt Castle Espie en een Wetland Centre te bezoeken. Van een kasteel was echter geen sprake, het was Castle Espie Wetland Centre! Een stuk land met meertjes war eenden zwommen en meeuwen broeden. Voor de Noord-Ieren kennelijk een attractie, voor ons niets bijzonders om te bekijken. Voor dat we bij het wetland kwamen zagen we eerst nog een SuperValu in Comber waar we even onze voorraad levensmiddelen hebben aangevuld. Vervolgens reden we naar Saintfield waar we net buiten die plaats Rowallane Gardens hebben bezocht. In Downpatrick bezochten we hierna Saint Patrick Cathedral en het Down County Museum. In een complex van dit museum werden in de 17e en 18e eeuw boefjes opgesloten die zeer lichte vergrijpen hadden gepleegd, zoals een brood stelen! Velen werden in die periode voor straf naar Australië en Noord-Amerika verbannen. Voor de komende twee nachten hebben we een plekje gevonden bij Tollymore Forest Park te Newcastle. Morgen hebben we weer een rustdag.

1. Loes:
    30 juni 2018
    Jullie zijn goudfazanten betreffende het mooie weer in Ierland. Wij ook hier, met ook volgende week mooi weer in het vooruitzicht. Zo zie je van alles wat er vroeger heeft afgespeeld. Ik vind de natuur mooier🏔🏞🏖 Geniet van jullie zondag !!! Groetjes van ons 🤗
  2. Olga:
    30 juni 2018
    Ziet er toch leuk uit met/bij de eendjes, doet jullie vast aan ons polderlandje denken, maar ook 'n leuke afwisseling toch😂
    Als ik de berichten mag geloven blijft 't volgende week hier nog prachtig weer 🌞 en ik hoop dat dat bij jullie ook zo is.
    Jullie 'n fijne (rustige) 🌞dag...
    Groetjes van ons 🤗
  3. Olga:
    30 juni 2018
    Jullie hebben er al héél wat kilometertjes op zitten 👌 en de route op de kaart is toppie 👍🏻