De Plantage

2 mei 2018 - Bergen op Zoom, Nederland

Dinsdag zijn we bijtijds uit Grimbergen vertrokken voor een bezoek aan de Koninklijke Serres te Laken die slechts een paar weken per jaar voor het publiek te bezichtigen zijn. Er stond voor 10 uur al een kleine file nabij het toegangshek, aan het begin van de middag was er al geen doorkomen meer aan. De serres zijn prachtig van ontwerp (Art Nouveau) doch de beplanting in de serres vond ik minder mooi dan die in de Botanische tuin te Meise die we een dag eerder bezocht hebben. Al met al was het de moeite waard. In de middag zijn we naar Kruiningen gereden waar we een Camperplaats vonden in de 10 ha grote perenboomgaard bij Landwinkel De Plantage. Vanmorgen heeft Truusje in Goes onder begeleiding van een rij-instructeur 2 uur lang rijonderricht gehad in de camper. Zij heeft dit als prettig en leerzaam ervaren zodat zij nu het stuur over kan nemen. Vanmiddag de camper uitgeruimd en schoongemaakt waarna we deze naar de stalling in Schijf hebben gebracht. Het was een leerzame kennismaking met de camper; het is ons zeer goed bevallen. Op naar het Pinksterweekend!